Assessorament i orientació a la tutora de seguiment en la intervenció interdisciplinària de tres alumnes amb PI. (aplicació del nou model de PI amb tots els agents implicats)
Funcions i tasques de la trutora de seguiment:
ALUMNAT AMB NEE: O, M i N.
HORARI
ñ dilluns, dimarts, dijous i divendres (12.30-13.00)
FUNCIONS
ñ Asessorament i orientació col·laborativa amb els docents (tutors, mestres
de les diferents assignatures), mestra de suport, vetlladora i EAPV en:
ñ l'atenció a la diversitat de les necessitats de l'alumnat
ñ l’elaboració, implementació, seguiment i valoració dels PI dels alumnes
tant pel que fa al format com al contingut (objectius, actuacions, adaptació
del curríclum, ajudes i suports)
ñ Coordinació de les actuacions dutes a terme pels docents, mestra de suport
I vetlladora amb la persona responsible
del EAPV
ñ Presentació a la CAD l'assessorament i orientació respecte als PI
(implementació, seguiment I valoració) per tal de valorar-ne les actuacions I
fer-ho extensiu a altres casos amb NEE.
OBJECTUS curs 2011-1012
ñ Duu a terme actuacions de sensibilització
als docents, mestra de suport i vetlladora respecte :
ñ les necessitats que presenten els alumnes
amb NEE
ñ els suports i ajudes adequades a les
necessitats que presenten
ñ les actuacions orientades a l'atenció a la
diversitat des d'una perspectiva inclusiva
ñ Orientar i assessorar en
ñ les actuacions d'atenció a la
diversitat als docents, mestra de suport i vetlladora
ñ el disseny
de les activitats adaptades en les diferents matèries
ñ Facilitar recursos materials per
tal de dissenyar les activitats adaptades
ñ Observar directament a l'alumnat amb NEE (NOM):
ñ a l'aula ordinària en la realització de
les activitats de les diferents assignatures adaptades i amb les ajudes
que li ofereix a vetlladora
ñ a l'aula de suport en les activitats
realitzades amb la mestra de suport i companys/es del grup
ñ Intervenir directament amb l'alumnat (½ hora setmanal o
quinzenal) en l'atenció individualitzada de reeducació d'aspectes concrets, en
funció de les necessitats plantejades pels tutors/es.
ñ Realitzar activitats individuals d'avaluació
psicopedagògica per tal de fer un seguiment de l'evolució respecte
l'assoliment dels objectius plantejats
ñ Elaborar un protocol de seguiment
trimestral de la implementació i avaluació dels PI's per tal de fer les
modificacions necessàries per adequar-los a les necessitats dels alumnes i dels
docents, mestra de suport i vetlladora.
ñ Revisar conjuntament amb els tutors/es l'operativitat
de la plantilla actual dels PI per tal d'elaborar una nova plantilla.
ñ Valorar conjuntament a la CAD els resultats obtinguts per tal
d'establir millores i la continuitat amb els tres casos NEE, així com
generalitzar-ho a altres cassos que ho necessitin.
Informació sobre els casos en que intervé la tutora de seguiment
Cas 1 M.:
JUSTIFICACIÓ DE PI
La M. presenta moltes dificultats d'aprenentatge des de l'inici de l'escolaritat al centre, i des d'aquest moment fins 1r d'E.P es van anar ajustant el currículum, els suports i les ajudes per a la consecució dels objectius plantejats. Després de fer un allargament de cicle al curs de 5 anys d'E. I, diverses derivacions externes a centres privats (logopèdia, exploració psicològica i psicopedagogia), i de rebre l'esmentat suport i ajustament del currículum al centre, es va considerar conjuntament amb l'EAPV, que la M. manifestava dificultats d'aprenentatge importants que influïen directament en el progrés de l'aprenentatge (processos d'aprenentatge molt lents).
Durant el curs de 2n d'E.P, l'E.A.P de Sant Martí va realitzar un
informe-dictamen de NEE per immaduresa
global en el que es proposa l'escolarització en un centre ordinari,
l'elaboració d'un PI i suports per treballar dins l'aula ordinària així com per
les hores de reforç. Amb l'acord dels pares, es va elaborar un
PI que contemplava els objectius
educatius prioritaris a treballar a l’escola així́ com els suports i ajudes
necessaris per dur-lo a terme.
Al llarg del
present curs és torna a elaborar el PI tenint
en compte els progressos de la M., explicitant les adaptacions curriculars i
metodològiques així com el suports i les ajudes necessàries per a la seva
consecució (personals i materials, agrupacions flexibles, emplaçaments escolars
i quadre horari) que el centre pot oferir.
En els objectius
de les competències personals i metodològiques es farà èmfasi en el treball
dins de l'aula amb la intenció d'aconseguir la màxima autonomia i regularitat.
Pel que fa al treball de les llengües i les matemàtiques, es durà a terme una
atenció individualitzada, en parella i en petit grup (aula de suport) per tal
que els coneixements adquirits afavoreixin el seguiment i l'execució de les
activitats realitzades en les diferents àrees d'aprenentatge a l'aula
ordinària, amb els suports, ajudes i adaptacions curriculars i metodològiques necessàries.
El nivell de
referència de la M. en les àrees instrumentals, així com a la major part del
currículum és el de cicle inicial (entre 1r i 2n d’EP).
METODOLOGIA ACTUACIONS I SUPORTS
·
Durant el curs de 4t. de
Primària, cada un/a dels mestres que participen en la seva educació, crearan el
material adient per poder assolir els objectius marcats a cada assignatura que
apareix en PI. Aquest material serà utilitzat a l’aula en
funció del progrés de l’alumne o pot ser compartit amb els mestres de suport,
per tal de donar-li una continuïtat als aprenentatges concrets que s’estan
fent.
·
En quant a les ajudes o
suports, com ja hem dit, podran utilitzar material o activitats compartides, o
crear-ne de noves per treballar algun aspecte de l’aprenentatge de manera més
concreta. Aquestes hores de suport habitualment
són fora de l’aula, però no es descarta la possibilitat de fer-ho dins, en
alguna ocasió. Aproximadament es fa de mig hora a una hora de suport cada dia.
CRITERIS D'AVALUACIÓ
·
Valoració
trimestral conjunta (tutor/a, mestres especialistes, mestre/a de suport i responsable de l’ EAPV) del progrés de l’alumne/a revisant i
modificant , si s’escau, el contingut del PI.
·
Adaptació
dels instruments d’avaluació a les característiques de l’alumne/a, a les necessitats específiques
detectades i a les dificultat d’aprenentatge que presenta
(preguntes orals, observació sistemàtica, activitats escrites, suport
visual...)
·
En
l’avaluació de l’assoliment dels objectius i competències es tindrà en compte
els recursos humans i materials.
Cas 2 N.:
JUSTIFICACIÓ DE PI
Les
característiques de la Nàdia fan que no pugui seguir el currículum ordinari del
centre, sent necessari un pla indificualitzat que contempli els objectius
prioritaris a treballar a l'escola, així com els suports, ajuts i
adaptacions (curriculars i metodològiques) necessaris per a dur-lo a terme
contemplats dins l'horari escolar.
Les
dificultats d'aprenentatge que presenta l'alumna derivades d'un RMM, de
problemes emocionals i de sociabilització, fan necessari contemplar els objectius educatius prioritaris en les competències
personals i metodològiques així com en les àrees d'aprenentatge de català,
castellà, matemàtiques, medi natural i social, i música, tenint com a
nivell de referència l'educació infantil
i el cicle inicial.
METODOLOGIA ACTUACIONS I SUPORTS
Metodologia:
• Es
contemplaran tots aquells suports que puguin ser facilitadors de l’aprenentatge
significatiu.
•
En l'àrea de Science, es treballaran els conceptes i
contingus bàsics en català.
•
S'assegurarà una informació fluida entre l'escola i la
família mitjançant un contacte directe i l'ús de l'agenda.
• S'assegurarà la coordinació de les actuacions entre la tutora, mestres de
cicle, mestra de suport, vetlladora, tutora de seguiment/co-tutora i
responsable de l'EAPV
Actuacions (ajuts i suport)
• Necessita suports personals i materials per ajudar-la a anar
adquirint nous aprenentatges
• Són necessaris espais i moments sense ajuts personals
a fi d’adquirir més independència i aprendre a resoldre diferents situacions de manera
autònoma.
Materials:
•
materials adaptats per tal de garantir la comprensió i
facilitar-li l’expressió (oral i escrita), així com l'adquisició dels objectius prioritaris de
les competències personals i metodològiques i de les àrees d'aprenentatge.
•
ordinador portàtil i els programes específics
necesssaris per a realitzar les activitats adaptades.
CRITERIS D'AVALUACIÓ
Avaluació contínua i en relació als objectius i competències del PI.
Valoració trimestral conjunta (tutor/a, mestres especialistes, mestre/a de suport, vetllador/a, i responsable de l’ EAPV) del progrés de la Nàdia revisant i/o modificant , si s’escau, el contingut del PI.
Adaptació dels instruments d’avaluació a les característiques de l’alumne/a, a les necessitats específiques detectades i a les dificultats d’aprenentatge que presenta la Nàdia (preguntes orals, observació sistemàtica, activitats escrites, suport visual...)
En l’avaluació de l’assoliment dels objectius i competències es tindrà en compte els recursos humans i materials, i seran valorats per als mestres d'aula (diferents àrees d'aprenentatge), la mestra de suport i la vetlladora, seguint els seguents ítems de valoració
Cas 3 O.: és el mateix cas que el de la intervenció en un cas concret amb PI. En la pestanya "PI cas concret" s'hi recull tot la informació.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada