PLANTILLA PLA
INDIVIDUALITZAT (PI)
1. Dades
identificatives de l’alumne/a
Nom i Cognoms
|
Data i lloc de naixement
|
Data d’arribada al centre
|
|||
Etapa
|
Cicle
|
Curs
|
Any acadèmic
|
||
Tutor/a
Mestre de Suport
Tutor/a de
seguiment
|
Altres docents i
especialistes:
EAPV:
EAP:
PSICÒLOG/A EXTERNA:
Vetllador/a:
|
||||
Data d’elaboració del PI
|
Alumne/a amb
dictamen de:
Alumne/a amb
dificultats d’aprenentatge de:
Alumne/a
nouvingut/da:
|
||||
2. Justificació
del PI
(perquè es creu
necessari el PI i nivell de referència)
3. Metodologia
i actuacions (ajuts i suports)
·
Metodologia:
·
Actuacions (ajuts i suport)
·
P ersonals:
·
materials:
·
espaials:
4. Criteris
d’avaluació
· Avaluació
contínua i en relació als objectius i competències del PI
· Valoració
trimestral conjunta (tutor/a, mestres especialistes, mestre/a de suport,
vetllador/a, i responsable de l’ EAPV) del progrés de l’alumne/a revisant i
modificant , si s’escau, el contingut del PI.
· Adaptació
dels instruments d’avaluació a les característiques de l’alumne/a, a les necessitats específiques
detectades i a les dificultat
d’aprenentatge que presenta (preguntes orals, observació sistemàtica,
activitats escrites, suport visual...)
· En l’avaluació de l’assoliment dels objectius
i competències es tindrà en compte els recursos humans, materials i d’espai. Es valoraran conjuntament amb els mestres d'aula (diferents àrees
d'aprenentatge), la mestra de suport i la vetlladora, en l'apartat
d'observacions, seguint els següents
ítems de valoració:
Ítems de valoració.
·
Segons els
recursos humans que es fan servir:
·
Sol
·
Amb
l’ajuda del/ de la mestre
·
Amb
l’ajuda dels companys/es.
·
Amb
l’ajuda de la mestra de suport
·
Amb
l’ajuda del/ de la vetlladora
·
Amb l’ajuda de la educadora d’ EE.
·
Amb
ajuda d'altres
·
Segons els
recursos espaials que es fan servir
:
·
Aula
ordinària.
·
Aula de
suport
·
Atenció
individualitzada a l'aula ordinària
·
Atenció
vetlladora
·
Al
menjador.
·
Al
pati.
·
A les
entrades i sortides.
·
Altres:
·
Segons els
recursos materials que es fan
servir:
·
Activitats
aula ordinària
·
Activitats
adaptades
·
Amb
material manipulatiu.
·
Amb
suport visual.
·
Amb
suport auditiu.
·
Amb
eines TAC.
·
Altres:
5. Desenvolupament
i avaluació del PI
Trimestre
que es treballa
|
Objectius
|
Avaluació
|
|||||||||
Cal continuar
incidint en l’aprenentatge
|
Ha millorat,
però cal seguir reforçant
|
Ha mostrat haver assolit l’aprenentatge
|
Observacions segons ítems de valoració.
|
||||||||
1r T
|
2n T
|
3r T
|
1r T
|
2n T
|
3r T
|
1r T
|
2n T
|
3r T
|
|||
6. Aprovació
del PI.
Signatura dels
pares/representants legals
|
Signatura del tutor/a
|
Signatura de direcció
|
Data
|
Els pares /
representants legals són sabedors que s’aplica al seu fill/a un Pla
Individualitza de treball, els objectius del qual es poden anar modificant
tenint en compte les necessitats que vagi marcant la seva evolució.
7. Informació
rellevant sobre l’alumne (a complimentar pel tutor/a conjuntament amb EAPV i amb la informació de l’expedient
acadèmic. Solament el que es
considera més significatiu. )
·
Història mèdica/ diagnòstic
·
Història escolar (data d’incorporació al sistema educatiu,
assistència, repetició de curs/avançament, canvis de centre...)
·
Context socio - familiar
·
Perfil personal (Característiques de
personalitat i caràcter, nivell de comunicació, habilitats socials i de
relació....)
·
Estil d’aprenentatge (dinàmica en que es
sent més còmode, motivacions i interessos, nivell d’implicació en el seu procés
d’aprenentatge, ritme de treball, nivell d’atenció- concentració, respostes
davant les propostes de treball ...)
·
Professional
de serveis educatius interns-externs (EAPV intern Logopeda, Psicopedagog, EAP de zona, CSMIJ, Altres)
·
Estratègies
i tècniques específiques d’intervenció ( Ajudes tècniques i suports específics)
· Estratègies
específiques:
·
Tècniques
específiques:
· Aparells:
· Mobiliari:
·
Ajuts
específics:
· Altres
·
Altres dades
8.
Proposta educativa
·
La
planificació del PI per àrees consta en el següent quadre (segons etapa
educativa):
Educació infantil
ÀREES ADAPTADES
|
CURRÍCULUM
|
ACTIVITATS
|
AVALUACIÓ
|
|||
Currículum ordinari amb ajut
|
Adaptat
|
D’aula amb i sense ajut
|
Selecció d’activitats diferents
|
S’avalua amb criteris grup aula
|
S’avalua en funció del PI
|
|
DESCOBERTA D’UN MATEIX I DELS ALTRES
|
||||||
DESCOBERTA DE L’ENTORN
|
||||||
COMUNICACIÓ
I LLENGUATGE
|
Educació primària:
ÀREES ADAPTADES
|
CURRÍCULUM
|
ACTIVITATS
|
AVALUACIÓ
|
|||
Currículum ordinari amb ajut
|
Adaptat
|
D’aula amb i sense ajut
|
Selecció d’activitats diferents
|
S’avalua amb criteris grup aula
|
S’avalua en funció del PI
|
|
Llengua catalana
|
||||||
Llengua castellana
|
||||||
Llengua anglesa
|
||||||
Ed. Visual i plàstica
|
||||||
Ed. Musical
|
||||||
Matemàtiques
|
||||||
Medi
|
||||||
Ed. Física
|
||||||
Religió/Valors
|
||||||
Ciutadania.
|
ESO
|
HORARI E.I
HORARI SETMANAL
(E.I)
(ÀREES
D’APRENENTATGE, AJUTS/ SUPORTS,
EMPLAÇAMENT)
|
DILLUNS
|
DIMARTS
|
DIMECRES
|
DIJOUS
|
DIVENDRES
|
9 - 10
|
|||||
10 – 10:30
|
|||||
10:30 – 11
|
|||||
11 – 12
|
|||||
12 -13
|
|||||
15 – 16
|
|||||
16 – 17
|
Organització
i horari setmanal. MESTRA DE SUPORT
(aula de suport) VETLLADORA (atenció individual grup de referència amb
suport) Grup de referència sense suport Desdoblament
HORARI E.P
HORARI SETMANAL
(E.P)
(ÀREES
D’APRENENTATGE, AJUTS/ SUPORTS,
EMPLAÇAMENT)
|
DILLUNS
|
DIMARTS
|
DIMECRES
|
DIJOUS
|
DIVENDRES
|
9 - 10
|
|||||
10 – 10:30
|
|||||
10:30 – 11
|
|||||
11 – 12
|
|||||
12 -13
|
|||||
15 – 16
|
|||||
16 – 17
|
Organització i horari setmanal. MESTRA DE SUPORT (aula de
suport) VETLLADORA (atenció
individual grup de referència amb suport) Grup de
referència sense suport Desdoblament
HORARI ESO
HORARI SETMANAL
(E.i)
(ÀREES
D’APRENENTATGE, AJUTS/ SUPORTS,
EMPLAÇAMENT)
|
DILLUNS
|
DIMARTS
|
DIMECRES
|
DIJOUS
|
DIVENDRES
|
8:30 – 9:25
|
|||||
9:25 – 10:20
|
|||||
10:20 – 11:15
|
|||||
11:40 – 12:35
|
|||||
12:35 -13 :30
|
|||||
15:10 – 16:05
|
|||||
16:05 – 17
|
Organització i horari setmanal. MESTRA DE SUPORT (aula de
suport) VETLLADORA (atenció
individual grup de referència amb suport) Grup de
referència sense suport Desdoblament
·
Els
objectius, la valoració, els acords i les propostes presos en els diferents
àmbits (familiar, salut i
serveis externs, activitats extraescolars i menjador....) es recolliran a la
fitxa d'observació personalitzada i/o registre d'entrevista de pares.
9. Seguiment, avaluació i revisió del
PI.
·
Inici del primer trimestre (data): avaluació inicial i elaboració dels aspectes del PI que
sigui necessari a partir de la informació recollida (tutor/a, mestre/a suport i
tutor de seguiment)
·
Revisió i seguiment trimestral (data): avaluació dels
objectius del PI (reflectit al punt 5 del PI i a l'informe que es lliura a la
família)
Adaptació dels aspectes del PI, si s’escau, a partir dels
resultats de l'avaluació (tutor/a, mestres
especialistes, mestre/a suport,
vetlladora, tutor de seguiment i responsable EAPV)
·
Entrevistes periòdiques amb la família a
demanda del tutor/a i/o de la família: els acords es reflectiran a la fitxa
d'observació personalitzada.
MODIFICACIONS:
10.
Valoració de FINAL DE CURS i previsions pel proper curs.
La valoració dels
objectius i competències quedarà reflectida a l’apartat 5 del document i a
l’informe de la família.
MESURES
I SUPORTS
|
Valoració
dels suports i mesures (de centre i serveis externs)
|
|
Mesures
i propostes de suport o ajustament que cal tenir en compte de cara al proper
curs
|
||
Llibres i
materials que es recomanen per a les diferents àrees:
|
||
Recomanacions a la família per l'estiu i pel proper curs (casals, estiu, esplais,
activitats fora...)
|
||
FAMÍLIA
|
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada