dimecres, 25 d’abril del 2012

Reunió amb els agents implicats en el cas concret

Assistents:
Tutora d' l'O
Tutora de seguiment de l'O
Mestra de suport
Mestra de plàstica
Jo (psicopedagog en pràctiques)

L'objectiu d'aquesta reunió era la de posar-nos d'acord en l'àmbit de la meva intervenció.

Punt de partida:
Es proposava una intervenció en les classes de plàstica per a treballar la orientació espacial, i la motricitat fina de l'O., ja que aquesta dificultat afecta a totes les àrees en les que treballa.
Exemples:
- Dificultats en el traça de les grafies
- Impossibilitat de traçar línies rectes, fins hi tot utilitzant eines.
- Dificultat en la utilització d'eines (regle, compàs, transportador d'angles..)
- Dificultats per relacionar columnes tot i que entengui els conceptes
- dibuixos d'estructura bàsica i per parts partint de figures geomètriques sense volum.

Això genera un entrebanc en qualsevol àrea on aparegui l'element "espai".

Aportacions:
Cada assistent va exposar les necessitats derivades de les dificultats que presenta l'O en les tasques que ha de realitzar en les diferents àrees d'aprenentatge.
Sorgeix una discussió  entorn a si la meva intervenció havia de ser directa i única a la classe de plàstica o havia de ser més global i avarcar les diferents matèries.
- Hi ha altres matèries on es detecten més dificultats, que en la de plàstica en la que els resultats sempre es valoren com a vàlids. (es respecte el nivell d'expressió)
- Plantejament de dur a terme una reeducació espacial, però ja es treballa des del gabinet psicopatològic extern.
- Dificultats d'expressió oral de l'O, en totes les llengües. Es planteja un possible problema d'autoestima.
- Cal tenir en compte les dificultats motrius que presenta i el poc control de la motricitat fina.
- La intervenció ha de ser una ajuda a nivell global, en totes les matèries.
- La intervenció és important que es dugui a terme en un context concret.
Acords:
Intervenció amb tres punts claus
Continguts:
- Orientació espacial
- Motricitat fina
- Autoconcepte i autoestima
Metodologia:
- Intervenció directa en les classes de plàstica amb l'objectiu de dotar-lo d'eines i recursos per tal que el resultat dels seus productes sigui satisfactori per l'O.
- Confecció d'un document general per a els docents amb consells per a aprofitar les dificultats de l'O en l'orientació espacial, motriu i d'autoconcepte, i transformar-ho en oportunitats per a millorar.

Reflexió


Tot seguit us deixo un atre vídeo semblant al de "El cazo de Lorenzo". Aquest vídeo, per mi, defineix molt bé la nostra tasca, tan d'intervenció com de sensibilització. Ens marca uns objectius molt clars: facilitar l'accés a l'èxit.
M'encanta!

8 comentaris:

  1. Benvolguda Eulàlia,
    Estàs fent un esforç per tal de reflectir el procés que estàs fent en aquestes Pràctiques. Cal incorporar elements teòrics.
    Potser podréis compartir amb el grup la “Plantilla definitiva de PI”
    Ha estat molt interessant que reflectissis al blog la sessió de plàstica de l’O.
    Senzill, però molt gràfic, el vídeo de les quatre cantonades.
    Hauries d’intentar participar als blogs de les tevescompanyes.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Gràcies Imma, seguiré els teus comentaris.
      En breu penjaré la plantilla del PI tot i que no estarà retificada per tot l'equip de l'escola fins a la seva presentació oficial, a final de curs.

      Elimina
  2. Aquest conte el coneixia semblant adaptat en relleu i textures per a un nen cec. El mapa conceptual ajuda a situar-nos i a tenir una visió global del teu practicum. Hem de potenciar participar en els blogs dels companys..

    Les reunions de CAD son interessants sempre que arribis a acords, concrecions d'actuacions, planificacions en el calendari, revisions...no totes les reunions son necessàries ni efectives...T'ho dic per experiència...Hi han escoles que es reuneixen moltes vegades però no surt la feina o no es modifica cap actuació o avenç per part dels components, o al revés...També està bé acordar objectius, actuacions conjuntes, objectius o actuacions concretes, acotar qui las fa, quan, a on, quin espai...etc.. Bueno espero que et sigui d'utilitat...seguim reflexionant entre totes...

    ResponElimina
    Respostes
    1. Estic d'acord amb això que comentes Mercè. De fet em van dir que aquesta havia estat una de les reunions més eficients que s'havia fet de la CAD. En el moment de construcció en que es troba el centre en aquest àmbit de l'atenció a la diversitat i hi un munt de feina per fer, i sembla que dues o tres reunions l'any no són suficients, o almenys fa eternitzar els processos...Però es fa difícil programar més reunions quan en tot moment estem parlant de la manca de temps i la incompatibilitat dels horaris laborals.

      Elimina
  3. Estic seguint des de fa dies el teu practicum tot i que fins avui no m´he decidit a escriure. Trobo molt interessant el que vas fent i de fet a mi m´ha ajudat a treballar a la meva aula amb un alumne amb TC que tinc i que suposa un repte molt important per a mi.
    Continuaré atenta a tot el que vagis fent . Trobo de vital importància aquestes reunions de coordinació entre professionals que treballen en un mateix cas . Això és el que fa que l´engranantge de treball i de cooperació en un centre realment funcioni .Enhorabona per tot la feina feta i ben feta !!!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Realment cada cop puc veure més la importància de les reunions. Són eines bàsiques i sovint tan difícils d'aconseguir... En aquest punt és clau l'entrega i implicació dels diferents agents, ja que alguna reunió s'ha hagut de fer a l'hora de dinar (suplint aquest) o fins hi tot fora d'horari.

      Elimina
  4. Hola Eulàlia, he vist el teu blog i m'ha semblat molt interessant el treball que estas fent en les teves pràctiques. Penso que tens un paper molt important i de responsabilitat davant el cas. Et felicito per la feina que estas fent, i penso que estas gaudint d'una molt bona oportunitat d'aprenentatge com a psicopedagoga. D'altra banda, veig que realitzeu un veritable treball d'equip, una oportunitat més per a prendre dels diferents professionals amb els que comparteixes les experiències.
    Aniré seguint el teu blog, perquè veig que amb el que ens transmets també hi puc aprendre molt jo!
    Gràcies

    ResponElimina
  5. Realment estic molt satisfeta de la bona acollida i implicació de tots els ddocents i membres del cos educatiu amb qui estic treballant. Quan sents que els professionals amb els quals treballes valoren el que fas i estan implicat en millorar, tot és molt més enriquidor i gratificant.
    El treball en equip és bàsic! i molt satisfactori!!!

    ResponElimina